Cyclstore.se ägs och drivs av:
Speedline A/S
Sverigesvej 9C
8660 Skanderborg
Danmark
CVR-nr.: DK30551869
Tel.: +45 73707870
info@cyclstore.se
Dessa handelsvillkor gäller för köp genom webbutiken på cyclstore.se.
Webbutiken erbjuder olika betalningsmetoder. Du kan själv välja önskad betalningsmetod under utcheckningen.
Alla onlinebetalningsmetoder utförs direkt med vår betalningsleverantör, och dina betalningsuppgifter, såsom kreditkortsnummer, personnummer och liknande, förblir hos betalningsleverantören och delas inte med oss.
Vid betalning med ett företagskreditkort kommer du att debiteras transaktionsavgiften.
Vid betalning med kreditkort reserveras beloppet på ditt konto. Om du senare avbryter din beställning kommer beloppet att frigöras så snabbt som möjligt. Det är kreditkortsföretaget som avgör hur snabbt beloppet blir tillgängligt på ditt konto.
Om du väljer att hämta din order i vår butik kan du välja att betala kontant vid besöket i butiken.
3D–Secure
På Cyclstore.se använder vi 3D-Secure.
3D Secure är en tjänst designad för att öka säkerheten vid Internethandel, både för konsumenter och företag. Tjänsten, som skapats av MasterCard och VISA, har blivit en global standard. För MasterCard-kort kallas den MasterCard SecureCode och för Visa-kort heter den Verified By Visa. Den är kostnadsfri för kortinnehavare och kräver att kunder identifierar sig vid varje köp på nätet. Det finns olika versioner av tjänsten, men oftast innebär det att kunder anger ett lösenord för att bekräfta sitt köp. Denna identifiering minskar risken för att obehöriga personer, som kan ha fått tag på kortuppgifter, kan göra köp med andras kort.
Vid köp av beställningsvaror eller fjärrlagervaror beställs varorna till vårt eget lager innan de skickas vidare till kunden. För de produkter där informationen är tillgänglig kommer leveranstiden att visas i webbutiken både på produktsidan och i varukorgen. Vid köp av en beställningsvara eller fjärrlagervara kommer du att löpande bli informerad via e-post om den förväntade leveranstiden.
Webbutiken erbjuder olika fraktmetoder. Utbudet av fraktmetoder beräknas baserat på kundvagnens innehåll, pris och leveransadress.
Pris och leveranstid för varje fraktmetod visas under utcheckningen.
Om leveransen sker till ett paketutlämningsställe/paketbox där det inte finns plats kommer din leverans att omdirigeras till ett närliggande paketutlämningsställe/paketbox.
Om din leverans överskrider landsgränserna är det möjligt att det ursprungliga fraktföretaget överlämnar leveransen till ett annat fraktföretag som verkar i det aktuella landet.
Det är möjligt att hämta en beställning i vår fysiska butik under butikens öppettider.
Vi förbehåller oss rätten att avboka en beställning om den inte har hämtats senast fem arbetsdagar efter att kunden har fått e-post och/eller SMS om att beställningen är klar för hämtning.
Som konsument har du 365 dagars ångerrätt när du handlar via vår webbutik.
Ångerrättsfristen löper ut 365 dagar efter att du har mottagit dina varor. Om du har beställt flera olika varor i en order men de levereras separat löper fristen från dagen du mottar den sista varan.
Fristen innebär att du har 365 dagar från mottagandet för att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Det gör du genom att fylla i och bifoga ångerformuläret när du returnerar varan till oss. Ångerformuläret hittar du på webbplatsen och/eller bifogat i det e-postmeddelande du fick från oss efter godkännande av din beställning. Se avsnittet "Returnering".
Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan samtidigt meddela oss.
Ångerrätten gäller inte för varor som är tillverkade enligt dina specifikationer, har fått en tydlig personlig prägel eller där det har valts behandling i vår verkstad.
Vid företagsköp gäller ångerrätten, men 25 % av beloppet dras av.
Under utvalda perioder under året, som till exempel julen, kan ångerrättsfristen vara förlängd. Detta kommer att meddelas via webbplatsen.
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor även om de köptes i en enda order.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
När du handlar hos oss som konsument har du 36 månaders reklamationsrätt.
Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Observera att reklamationsrätten kan vara begränsad av varans naturliga hållbarhet.
Du måste reklamera inom skälig tid efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet har upptäckts kommer reklamationen alltid att vara i rätt tid.
Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina fraktkostnader om de anses rimliga. Observera att det är möjligt att köpa returfrakt på webbplatsen.
Varan måste alltid skickas tillbaka i ordentlig förpackning, och se till att få ett kvitto för sändningen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.
När du returnerar varan, var god och bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Vi accepterar inte paket som skickas
När du vill utnyttja din ångerrätt har du 365 dagar på dig att returnera varan till oss. Du måste själv betala för att paketet returneras, och du ansvarar om det uppstår skador under transporten. Se till att paketet levereras direkt till oss på vår adress av det fraktbolag du väljer.
Vi accepterar inte paket som skickas
Vid returnering av en eller flera varor bör dessa vara ordentligt förpackade för att undvika skador under transporten. Vid returnering av plastdetaljer osv. bör förpackningen vara en låda för att säkerställa produkten på bästa sätt. Om produkten inte är ordentligt förpackad kan det medföra att köparens rättigheter förfaller.
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och hur den fungerar. Med andra ord kan du prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktiskt bruk.
Om varan har provats mer än vad som beskrivits ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid ångrat köp endast får en del eller inget av köpesumman tillbaka beroende på varans handelsmässiga värde. Observera att den ursprungliga förpackningen också är en del av det handelsmässiga värdet.
Om du ångrar ditt köp får du tillbaka dina pengar. Om varan har förvärrats drar vi av det belopp du ansvarar för.
Vi återbetalar alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnaderna (dock inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransform än den billigaste formen av standardleverans som vi erbjuder), senast 365 dagar från den dag då vi har mottagit ditt meddelande om att du vill ångra avtalet.
Vi återför pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, såvida vi inte har kommit överens om något annat.
Vi kan hålla tillbaka betalningen tills vi har mottagit varan, om du inte skickar oss dokumentation på att du har returnerat den.
På webbplatsen och/eller bifogat i det e-postmeddelande du fick i samband med köpet hittar du en ångerformulär. Fyll i och bifoga ångerformuläret när du returnerar varan till oss. Varorna skickas till den adress som anges på ångerformuläret.
Presentkort köpta på webbplatsen är giltiga i 3 år, om inget annat skriftligen har avtalats. Om du har fått ditt presentkort som en vinst bör du vara medveten om att det kan finnas fler begränsningar för användningen än för ett presentkort du har betalat för. Det kan till exempel vara en kort giltighetsperiod, eller att kortet endast kan lösas in vid köp av en specifik vara.
Företaget förstår och respekterar vikten av integritet på internet. Företaget kommer inte att avslöja information om kunder/användare till tredje part om det inte är nödvändigt för att genomföra en transaktion. Företaget kommer inte att sälja ditt namn, adress, e-postadress, kreditkort eller personuppgifter till någon tredje part utan ditt föregående samtycke.
När du handlar hos oss behöver vi följande information:
Namn
Adress
Eventuell leveransadress om den skiljer sig från faktureringsadressen
Telefonnummer
E-postadress
Vi registrerar och delar dina personuppgifter med det valda fraktföretaget i syfte att kunna leverera varan till dig.
Personuppgifterna registreras hos Speedline A/S och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.
Dessutom samarbetar vi med flera andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar uteslutande information på våra vägnar och får inte använda dem för egna ändamål.
Vi samarbetar endast med databehandlare inom EU eller i länder som kan ge tillräckligt skydd för dina uppgifter.
Den ansvariga för dataskyddet är delägaren av Cyclstore, Jesper Pedersen.
Som registrerad hos Cykelshoppen har du alltid rätt att skicka oss invändningar mot registreringen. Du har också rätt till insyn i vilka uppgifter som är registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen. Eventuella frågor i detta ärende skickas till: info@cyclstore.se.
Om du vill klaga på ditt köp, kontakta kundtjänst antingen via e-post till info@cyclstore.se eller per telefon på +45 73707870. Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka in en klagomål till:
Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige:
ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174 101 23 Stockholm
Om du är bosatt i ett annat EU-land så kan du klaga till EU-kommissionen här: http://ec.europa.eu/odr
Delta i våra tävlingar och delta i de fantastiska erbjudanden.